3.2.2014

Minne menit, tammikuu?

Alkaa olla kuukausi kulunut siitä, kun palasin Japanista. Ehdin käydä pyörähtämässä vajaan viikon kotona Lapissa, missä äiti oli varastoinut minulle kaikkia missattuja jouluherkkuja pakastimen täyteen ja kuusikin sai olla ilokseni loppiaisen yli pirtissä. Sitten alkoi Helsinki-arki.

Siihen on kuulunut:

1. Reeniä. Paljon reeniä. Niinku hartiaseudusta näkyy. Ostin Unisportille puolen vuoden kortin ja olen käynyt ahkerasti kaikenmaailman ryhmäliikunnoissa. Ryhmäliikunnat järjestetään kivenheiton päässä kotoani ja naapuri-Ellillä on samainen kortti kuin minulla eli kynnys lähteä liikkumaan on matalammalla kuin aikakausiin. Kiipeilemässäkin käyn aina, kun vain saan kaverin! Tänään totesin jotain ensimmäistä kertaa elämässäni: liikunta on tuonut minulle energisen olon. Olin kuullut vain huhuja tuosta ilmiöstä, mutta hitsi vie totta se on. Viime viikkoina olen treenaillut viitenä päivänä viikossa ja olen vain älyttömän pirteä päivät pitkät.

2. Hamevaraston käyttöä ja housujen hylkimistä. Uudet ylipolvensaappaat mahdollistavat sukkiksien käytön ilman palelemista talvisinkin! Olen mietiskellyt hiusten saksimista lyhyeen malliin, mutta alan empiä joka kerta, kun saan kiharat oikein hyvään ojennukseen. Onhan ne nyt kuitenkin kivan tyttömäiset kuten muukin tyylissäni.

3. Opiskelijaelämään kuuluvia kivoja iltoja. Sushi oli muuten hyvää! Voisin joskus raapustella tänne vähän ohjeita sen tekoon, kun itsellä alkaa olla jo melko selkeä kuva siitä millaista sen haluan olevan. Heh, arvatkaa pystyinkö luopumaan ohjaksista keittiön puolella tuolla kokkauskerralla.


Ja ai juu, luennoillakin on tullut käytyä sen vähän, mitä lukujärjestys ohjeistaa. Energiaa on vain riittänyt hurjan paljon enemmän kaikkeen muuhun, kun tämä periodi on kevyempi kuin aikaisemmat. Ainut mikä vähän kaihertaa, on kaipuu Japaniin. Olimme siellä peräti kolme viikkoa ja alan olla vihdoin vakuuttunut siitä, että minun on vain yksinkertaisesti asuttava siellä jonkin aikaa, jos aion haaveillakaan saavani siitä kyllikseni. Onneksi elämä on täynnä kaikenlaisia vaihtoehtoja! Palaillaan. :)

Ei kommentteja: